11 września 2018
Decydując się na stworzenie swojej własnej strony internetowej, należy pamiętać o podstawowych i niezbędnych elementach jakie powinna posiadać każda firmowa strona www. Trzeba uświadomić sobie, że strony internetowe tworzone są w celach marketingowych i służą jako jedno z podstawowych narzędzi zdobywania klientów. Aby stworzyć funkcjonalną i użyteczną witrynę powinniśmy pamiętać o kilku podstawowych szczegółach przy projektowaniu jej zawartości. Postaramy się przybliżyć w małym stopniu o co właściwie chodzi i o czym powinieneś pamiętać podczas etapu tworzenia swojej internetowej wizytówki. Oczywiście to tylko namiastka tego, co decyduje o sukcesie lub porażce strony. Takich elementów jest znacznie więcej, niemniej przyjrzyjmy się podstawowym pięciu elementom, jakie każda strona internetowa powinna posiadać.
Jest podstawowym elementem identyfikacji wizualnej, reprezentującym Ciebie i Twoją firmę. Pozwala odróżnić Cię od konkurencji, zbudować indywidualną tożsamość, nakierować odbiorcę na główne priorytety przedsiębiorstwa, marki, czy organizacji, a wreszcie – motywować do pożądanej reakcji. Unikalne i dobrze dobrane logo jest więc istotnym i bardzo ważnym elementem przy tworzeniu twojej witryny, zapewniającym znaczną część sukcesu przy budowaniu swojej marki.
Zakładka ta jest narzędziem budowania relacji z potencjalnym klientem, pozwala wzbudzić zaufanie konsumenta, który po zetknięciu się z nią ma świadomość, że firma istnieje naprawdę, ma swoją siedzibę i pracowników. Powinna więc zawierać telefon, adres, kontakt mailowy twojej firmy, a także NIP i rachunek bankowy. Dobrym rozwiązaniem jest też stosowanie formularzy kontaktowych. Dzięki temu, internauci bez problemu będą mogli wysłać do Ciebie wiadomość bezpośrednio ze strony www.
URL (Uniform Resource Locator) oznacza format adresowania zasobów w Internecie. Innymi słowy, są to kolejne znaki dodawane do adresu przy przechodzeniu na kolejne podstrony danej witryny. Adresy URL powinny być przyjazne i oczywiste, tzn. muszą być zrozumiałe i utrwalające się w pamięci. W tym przypadku liczy się prostota – im krótszy adres URL, tym jest on atrakcyjniejszy dla użytkownika. Unikaj więc wygenerowanych automatycznie adresów URL, zawierających cyferki, znaki specjalne, separatory. Zadbaj o to, aby Twoja strona już na pierwszy rzut oka dostarczała wyszukiwarkom dużo informacji na temat firmy i wskazywała użytkownikowi czego może się spodziewać na danej podstronie.
O tym, jakim zainteresowaniem będzie się cieszyła twoja witryna świadczą w dużej mierze informacje, które na niej zawrzesz. Powinieneś więc zadbać aby były one obiektywne i spójne, a więc przedstawiały to, co tak naprawdę istotne jest dla twoich klientów. Liczą się konkretne informacje i fakty. Potencjalny odbiorca szukający informacji o twoim produkcie szuka korzyści jakie wyniesie ze współpracy z Tobą. Informacja o Twojej usłudze powinna przykuwać uwagę, wyróżniać się na tle innych firm, tak aby klient z łatwością mógł zapamiętać właśnie tę twoją. Niezwykle ważna jest zakładka „O mnie”, która, jak się okazuje, jest najczęściej odwiedzaną, a tak często zapominaną zakładką. Klient szuka takich informacji o twojej firmie, które są ważne dla niego. Często dane o twoim wykształceniu, zainteresowaniach, pasjach, są elementem decydującym, czy dana osoba postanowi zainteresować się twoją firmą i nawiązać z tobą kontakt.
Call To Action, czyli wezwanie do akcji. CTA to link, który może być w formie przycisku, grafiki, sloganu. Jego głównym zadaniem jest przekierowanie klienta w konkretne miejsce, np. stronę, podstronę, produkt. Jak sama nazwa wskazuje, celem tego ,,zabiegu” jest zachęcenie użytkownika do podjęcia konkretnego działania (np. ZAMÓW, SPRAWDŹ, SUBSKRYBUJ, ZOBACZ WIĘCEJ, POBIERZ, KLIKNIJ TUTAJ itd.).
Wszystkie wymienione przez nas elementy są niezbędnym minimum, o którym koniecznie musisz pamiętać przy zakładaniu strony internetowej. Zarówno unikalne logo, CTA, dobrze sformułowane adresy URL, budowanie relacji z klientem, a także obiektywne i korzystne informacje o twojej firmie składają się na sukces jaki może przynieść twoja witryna internetowa.