Newsletter na stronie internetowej – czy warto?

1 października 2018

Zastanawiasz się czym jest newsletter i jakie efekty przynosi wprowadzenie go na Twoją stronę internetową? Jeśli tak to już spieszymy Ci z pomocą. 
Otóż newsletter, to nic innego, jak jedna z form komunikacji marketingowej. Zaliczany do e-mail marketingu nie bez powodu zdobywa coraz to większe uznanie. Okazuje się, że jest jednym z najprostszych i najtańszych sposobów aby Twoja strona internetowa odniosła większy sukces. Do czego więc służy to narzędzie i jakie daje ono korzyści?

Newsletter, ściślej mówiąc, jest dodatkowym narzędziem na Twojej witrynie. Dzięki niemu możesz stale kontaktować się ze swoimi odbiorcami za pomocą e-maili. Korzystanie z newslettera jest dobrowolne, tzn., że użytkownicy sami decydują, czy są taka formą kontaktu zainteresowani. Jeśli wśród Twoich klientów znajdują się zwolennicy nowinek dotyczących Twojej firmy, informacji o promocjach, zmianach w sklepie internetowym, to newsletter jest dla nich idealnym rozwiązaniem. Otrzymują wtedy informacje na swoje skrzynki poczty wirtualnej, co sprawia, że na Twojej stronie internetowej buduje się baza lojalnych użytkowników, zainteresowanych działalnością Twojej firmy.

 

newsletter

 

Aby newsletter przyniósł zamierzone efekty powinniśmy pamiętać o kilku podstawowych rzeczach. Oto one:

  • Określ stałą częstotliwość. Wysyłaj klientom swój newsletter o określonym czasie, np. co tydzień, co miesiąc itp. Pamiętaj, że częstotliwość ukazywania się newslettera powinna być umiarkowana.
  • Wysyłaj tylko wartościowe i ciekawe merytorycznie informacje. Zaśmiecanie skrzynek mailowych użytkowników nieprofesjonalnymi i bezwartościowymi wiadomościami może spowodować m.in. utratę bazy klientów.
  • Dbaj o użytkownika, wprowadzaj treści premium – rabaty i poradniki, zachęcające do stałego korzystania z newslettera.
  • Pamiętaj o prowadzeniu narzędzia zgodnie z obowiązującym prawem. Chodzi o prawa związanie np. z polityką prywatności, przetwarzaniem danych itd. Daj użytkownikowi możliwość rezygnacji z usługi w wolnej chwili.

Widzimy więc, że odpowiednio przygotowany i zredagowany newsletter jest efektywnym narzędziem, które może pomóc w odniesieniu sukcesu Twojej firmie. Oprócz tego, że pozwala zyskać klientów, to także zachęca ich do zakupów, poprzez informowanie o promocjach, czy nowościach. Warto więc aby Twoja strona internetowa dawała użytkownikom możliwość korzystania z takiej usługi.