21 listopada 2019
Posiadanie firmowej strony internetowej to zaledwie początek przygody z reklamą online. Mając już gotową i działającą stronę www, należy zastanowić się jak zwiększyć jej widoczność i skierować na nią potencjalnych klientów. Oto 5 wskazówek, jak poprawić widoczność strony internetowej.
Unikalna treść Twojej strony internetowej jest ważnym czynnikiem, dzięki któremu strona www będzie wyświetlana wyżej w wyszukiwarce. Duplikaty tekstu czy np. opisów w sklepach internetowych, będą mieć negatywny wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce. Dobrze napisany content powinien być bogaty nie tylko w dodatkowe elementy, takie jak grafika. Powinien być stworzony z myślą o konkretnej grupie odbiorców, dostosowany do jej potrzebach. Jeżeli tak będziesz tworzył swoją stronę, na pewno zaowocuje to wyższymi wynikami w Google.
Na pewno nieraz spotkałeś się ze stroną internetową, która nie była responsywna, czyli dostosowana do rozdzielczości Twojego ekranu. Dla użytkowników jest to bardzo uciążliwe. Zwłaszcza w dzisiejszych czasach, kiedy korzystamy głównie ze smartfonów i tabletów. Brak mobilnego szablonu lub wersji Twojej strony internetowej na pewno będzie mieć negatywny wpływ na pozycję w wynikach organicznych. Należy pamiętać, że jeżeli nie posiadasz responsywnej wersji swojego serwisu, warto ją wdrożyć. Przełoży się to na większy ruch z urządzeń mobilnych na Twojej stronie.
Obecność słów kluczowych w tytule i meta description strony, które są unikalne i dostosowane do oferty Twojej strony będzie miała pozytywny wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania. Należy jednak pamiętać, że wyszukiwarka może je uznać za tzw. keyword stuffing, czyli sztuczne upychanie słów. Trzeba również pamiętać, aby tytuł i meta opis nie były zbyt długie. Google automatycznie je skróci.
Kolejnym aspektem, który także znacząco wpłynie na pozycję witryny w wynikach organicznych jest szybkość jej ładowania. Dotyczy to także urządzeń mobilnych. Narzędzie PageSpeed Insight pomoże Ci sprawdzić jak Google oceniło Twoją stronę pod kątem szybkości ładowania strony. Podpowie Ci także co możesz zmienić, aby Twój serwis ładował się szybciej.
Większość systemów CMS posiada dodatkowe ustawienia, które skrócą czas ładowania strony. Warto abyś zobaczył czy masz je włączone. Ładowanie stron można także przyspieszyć poprzez optymalizację kodu HTML, CSS czy JavaScript oraz optymalizację obrazków. Opóźnienia mogą być także spowodowane obciążeniem serwera. Może warto zastanowić się nad zmianą aktualnego hostingu?
Serwisy, które są aktywne w mediach społecznościowych, na pewno są też dobrze widoczne w sieci. Z reguły przy wpisywaniu w wyszukiwarkę nazwy naszej firmy pojawiają się odnośniki do mediów społecznościowych. Opinie wyświetlane w wizytówce Google Moja Firma mogą pochodzić z zewnętrznych serwisów np. Facebooka, Twittera czy porównywarek cenowych.
Warto utworzyć profile swojej firmy w serwisach społecznościowych takich jak Twitter, Facebook, Instagram, LinkedIn. Pamiętaj aby każdy profil miał spójne dane.
Podsumowując, jest to tylko malutka baza z bardzo wielu wskazówek dzięki którym pozycja Twojej strony internetowej będzie wyższa. Warto wziąć je pod uwagę jeśli chcesz piąć w górę pozycję strony www. Cały proces pozycjonowania stron internetowych jest o wiele bardziej złożony i wymaga specjalistycznej wiedzy oraz podejmowania odpowiednich działań. Jeśli chcesz zoptymalizować stronę i zacząć ją pozycjonować w wyszukiwarkach internetowych, skontaktuj się z nami. Sprawdzimy wydajność i zoptymalizujemy Twoją stronę czy sklep internetowy w taki sposób, aby spełniał kryteria SEO i przygotujemy odpowiednią strategię działań mających na celu poprawę widoczności strony w sieci.